Kurumsal İletişim
KURUMSAL İLETİŞİM STRATEJİLERİ
KURUM İÇİ HEDEF KİTLEYE YÖNELİK KURALLAR
-Hastaneyi oluşturan bölüm ve öğeler arasındaki karar akışı organizasyon şemasında belirlenen şekilde yapılır
-Hastane içerisinde etkileşim içerisinde bulunan tüm bölümler hastane
içi kısa kodlar ile telsiz ve sabit telefonlar üzerinden iletişim
sağlarlar.Özellikli bazı bölümlerde (ör. Acil servis.) kişilerin acil
durumlarda ulaşılabilecek telefon numaraları ayrıca listelenmiş ve
bölümlerde muhafaza edilmiştir.
-Değerlendirme ve denetim fonksiyonlarında bilgi ve karar akışı özdeğerlendirme prosedürüne göre yapılır
-Eğitim ve bilgilendirme faaliyetlerinde iletişim eğitim
prosedürü ve eğitim planı doğrultusunda yapılır.Hastanemiz içerisinde
eğitim, toplantı vb. gibi konular HBYS kullanıcılarından ve duyuru metni
ile duyurulmaktadır. Diğer afiş, broşür, duyuru ile bilgi edinme
yemekhane bölümde yer alan personel duyuru panosundan duyurulur.
-Motivasyonun arttırılması ve kurumsal kimliğin sahiplenmesine
yönelik faaliyetlerde çalışan güvenliği toplantıları, memnuniyet
anketleri ve birim toplantıları rehberlik eder.
Motivasyon amacı ile yapılan özel toplantılar (tıp bayramı,
hemşireler günü, ebeler günü, veda yemeği vs.) sms, telefon, duyuru
şeklinde bilgi verilerek yapılır.
KURUM DIŞI HEDEF KİTLEYE YÖNELİK KURALLAR
-Hasta hasta yakını, dış tedarikçi, diğer kamu kurumları gibi dış
paydaşlar web sitemiz ve resmi yazışmalar aracılığı ile
bilgilendirilirler Diğer kurum ve kuruluşlarla iletişim resmi yazı,
telefonla irtibat ile yapılır. Konu ilgilisine resmi yazılar yazı işleri
aracılığı ile aynı gün dağıtılır.
-Hastane çalışanlarının hasta ve hasta yakınları ile iletişimi;
Aydınlatılmış onamlar, hasta hasta yakını eğitim ve bilgilendirme
formları, günlük vizitler, taburculuk eğitim formları, anamnezler Hasta
güvenliği prosedürü ve yataklı servisler prosedürü doğrultusunda yapılır.
-Hizmet alıcıların tanı ve tedavi sürecinde bilgilendirilmesi
:laboratuar ,radyoloji ve röntgen sonuçları doğrultusunda Hasta
güvenliği ve bilgi güvenliği kapsamında hizmet alıcılar ilgili
hekim ve klinik hemşiresi tarafından bilgilendirilir ayrıca web sitesi
aracılığı ile labaratuar sonuçlarına ulaşabilirler.Taburculuk sürecinde
ise taburculuk eğitim formu ve epikriz raporu ile hizmet alıcılar
bilgilendirilir
-Hastane hedef kitlesi arasında yer alan hastaların telefon
numaraları ve adresleri HBYS üzerinden kayıt esnasında alınır ve
saklanır, gerekli durumda kullanıcılar buradan hastalara ulaşır. Yatan
hastalar taburcu olurken taburculuk formunda hastanenin telefon numarası
ve adresi herkese mutlaka bildirilir. Hastane internet sitesinde
hastanenin güncel telefon adres ve dâhili kodları mevcuttur. Ayrıca
hastalarımızdan gelen mesajlarda buradan görülebilmektedir. Online
randevu sistemi oluşturulmuş hastalarımızın randevularına daha kolay
ulaşımı sağlanmıştır. Hasta ve çalışan görüşleri hem hastane
içerisindeki dilek, şikâyet, öneri kutularından hem de internet
sitemizdeki hasta ve yakınlarının görüşleri, çalışan görüşleri şeklinde
takip edilmektedir. Hasta ve yakınları tanı ve tedavi süresince sorumlu
hemşire ve hemşireleri tarafından sürekli ve sık sık ziyaret edilir
ilgili eğitimler verilir, oda telefonu hakkında bilgi vererek görüşme
yapması sağlanır.